*مزایای ADSL چیست؟

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱٫۵ مگابیت بر ثانیه ارسال)

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN)

برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو کنفرانس

استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود.)

استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

*Digital Subscriber Line یا DSL به چه معناست؟

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است که شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده کرد.

ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد.

پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌شود.

هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.

*تفاوت ADSL با +۲ ADSL در چیست؟

حداکثر میزان پهنای باند در ADSL برای دانلود ۸ Mbps و برای ارسال ۱ Mbps میباشد در حالی که این میزان در ADSL2+  به ترتیب ۲۴ Mbps و ۱.۵ Mbps می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود ۳۰ ثانیه و در ADSL2+ حدود ۱۰ ثانیه می باشد.

* مزایای +۲ ADSL چیست؟

برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق Dialup، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱٫۵ مگابیت بر ثانیه ارسال)  برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری، برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن و استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

*ADSL مخفف چه کلمه ای است؟

ADSL مخفف Asymetric Digital Subscriber Line است و یک تکنولوژی ارتباطی برای برقراری ارتباط سریع با استفاده از خط تلفن می باشد.

*چگونه می توانم حجم دانلود خود را از طریق وب سایت چک کنم؟

برای مشاهده ریز مصرف با مراجعه به پنل کاربری در آدرس portal.2020.eatc.ir و انتخاب گزینه لاگ اتصال و با وارد نمودن تاریخ مورد نظر می توانید گزارش فوق را دریافت نمایید. جهت دریافت کد کاربری و رمز عبور با ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*آیا بعد از اتمام مدت سرویس میتوان از رایگان شبانه استفاده کرد؟

خیر ، در صورت اتمام مدت سرویس امکان استفاده از اینترنت شبانه وجود ندارد.

*آیا با کلیه کارتهای عضو شتاب می توان خرید و شارژ اینترنتی انجام داد ؟

بله ، با تمامی کارتهای عضو شتاب و با داشتن رمز دوم میتوان خرید کرد.

*بنده معمولاً از اینترنت در حد خانگی استفاده میکنم و حس میکنم مدتی است که حجم اینترنتم سریعتر تمام میشود و این در حالی است که تغییری در استفاده ام نداده ام و فقط عکسهای کم حجم (مثل قبل )دریافت میکنم میخواستم ببینم آیا امکان بروز همچین مشکلی وجود دارد ؟

حجم ترافیکی شامل کلیه داده های ارسالی و دریافتی از اینترنت می باشد. پیشنهاد می نماییم در صورتی که تغییری در حجم مصرفی خود نداده اید ، حتما با برنامه های آنتی ویروس ، ضد هک و آنتی تروجان دستگاه خود را بطور کامل چک نمایید زیرا ویروس ها و تروجان ها بصورت نامحسوس میتوانند از اینترنت استفاده نمایند و این در حجم استفاده شما موثر است. همچنین اگر از Wifi استفاده میکنید برای جلوگیری از دسترسی دیگران، گزینه WPS مودم حتما غیر فعال باشد و  جهت اطمینان بیشتر نسبت به انجام مک فیلتر روی مودم اقدام نمایید.

*مصرف رایگان شبانه بین چه ساعاتی می باشد؟

در صورت داشتن حجم شبانه رایگان ترافیک مصرفی بین ساعت ۲ تا ۷ بامداد در تمامی  روزهای هفته رایگان می باشد .

*اگر من بیشتر از مقدار تخصیص داده شده مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به خرید حجم اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت تا شارژ مجدد را نخواهید داشت.

*اگر حجم مصرفی خودمان را استفاده نکنیم آیا می توان آنرا برای ماه بعدی ذخیره کرد؟

بلی انتقال حجم باقیمانده به ماه بعد مقدور میباشد. ترافیک مازاد خریداری شده (علاوه بر حجم اولیه سرویس) و در سرویس های پس پرداخت امکان انتقال فقط یک ماه مقدور می باشد. در سرویس های پیش پرداخت صرفا تا زمان پایان سرویس قابل استفاده می باشد.

*من یک کاربر معمولی با روزی ۴ الی ۵ ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس ۲ گیگابایتی برایم جوابگو است؟

طبق برآورد ما، چنانچه شما یک یوزر معمولی هستید این حجم برای شما مناسب است. در هر زمان میتوانید در صورت نیاز نسبت به خرید حجم بیشتر اقدام نمایید.

*منظور از حجم ترافیک چیست و آیا ارسال و دریافت که در منوی ریز مصرف نشان داده می شود، همان حجم ترافیکی برای ما محسوب می شود؟

بلی – به جریان داده ها (Flow of data) در سراسر اینترنت ، ترافیک اینترنت گفته می شود. جریان یا Flow به دنباله ای از بسته های دیتا گفته میشود که از یک پردازش در کامپیوتر مبداء  تولید و به سمت یک برنامه کاربردی در کامپیوتر مقصد حرکت میکند .برای مثال وقتی یک فایل را دانلود می کنید یک جریان بین کامپیوتر شما و سرور به وجود می آید ، به زبان ساده تر ترافیک اینترنت یعنی تبادل اطلاعات بین دو دستگاه که به اینترنت متصل هستند .  بطور مثال : عکس ها و کلیپ هایی که دانلود می کنید و یا مشاهده می کنید یا فایلی که برای کسی آپلود و ایمیل می کنید .

*من قبلا از یک شرکت دیگر خدمات ADSL دریافت کرده ام و می خواهم از سرویس مخابرات استفاده کنم، آیا برای من امکان پذیر می باشد از مودم قبلی استفاده کنم؟

بلی با انجام تنظیمات مجدد امکان پذیر می باشد.

*چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرار داد راه اندازی شود؟

به طور معمول در همان روز ثبت نام سرویس شما دایر میگردد.

*اصطلاح رانژه کردن تلفن یعنی چه؟

برقراری ارتباط تلفن مشترک با تجهیزات شرکت سرویس دهنده، توسط شرکت مخابرات را عمل رانژه کردن می گویند.

*چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟

از اینکه چنین تصمیمی گرفته اید بسیار خرسندیم .برای این منظور ابتدا باید درخواست جمع آوری سرویس از شرکتی که در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود و خط شما به اصطلاح از طرف شرکت کنونی آزاد گردد پس از آن شما باید از بخش فروش ۲۰۲۰ یا از طریق نمایندگان فروش اینترنت مخابرات در سطح استان درخواست برقراری سرویس نمایید.

*چرا سرویس های مخابرات محدودیت حجمی دارند؟

همانطور که از کاربران فعلی ما شنیده اید ، یکی از محاسن خوب اینترنت مخابرات ، سرعت بسیار بالای سرویس هاست . و یکی از بهترین سیاسـت ها جـهت حفظ کـــیفــیت اعمال محدودیت های حجمی است.

*تفاوت دو واحد بیت (bit) و بایت (Byte) در محاسبه سرعت اینترنت در چیست؟

هنگامی که مشترک درخواست خود برای اشتراک یک خط اینترنت پرسرعت را به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۱٢۸، ٢۵۶، ۵۱٢ و …  با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند. توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit per second)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود.

در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte per Second) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد ( KBps )کیلو بایت در ثانیه مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است.

با توجه به این‌ که هر ۱ بایت ( Byte)   از ۸ بیت (Bit ) اطلاعات تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.

*سرویس من دارای ترافیک رایگان شبانه است و من دقیقا تا ساعت ۷ صبح که ترافیک مصرفی برای سرویس من رایگان است، مشغول دانلود کردن بودم، اما گزارش مصرف من نشان می‌دهد که ترافیکم مصرف شده است. مشکل چیست؟

پیش از هر چیز مطمئن شوید که ساعت شما با  time serverهای معتبر تنظیم شده است. همچنین از آن جایی که محاسبات مصرف کاربران در بازه­‌های مختلف زمانی انجام می­‌شود، این امکان وجود دارد که اگر کاربر به طور پیوسته به شبکه متصل باشد و مقدار دانلود زیادی را نیز در آخرین لحظه­‌های بازه رایگان انجام دهد، این مصرف در اولین سرکشی که در بازه غیر رایگان است، محاسبه شود. بازه­‌های سرکشی به طور معمول بین ۵ تا ۱۰ دقیقه­ است. به منظور جلوگیری از این اتفاق می­‌توانید به دو توصیه زیر عمل کنید:

قبل از ساعت اتمام ترافیک رایگان، ارتباط PPPoE خود را قطع کنید.

در ۱۰ دقیقه پایان ساعت رایگان، دانلود حجیم انجام ندهید.

*نحوه تماس با پشتیبانی اینترنت مخابرات چگونه است؟

در صورت بروز مشکل و رفع نشدن آن با دستورالعمل‌های یاد شده، می‌توانید به روش‌های زیر با پشتیبانی مخابرات تماس بگیرید:

تماس با شماره ۲۰۲۰ داخلی ۲

از طریق ارسال ایمیل در قسمت تماس با ما سایت ۲۰۲۰.eatc.ir

*چرا صفحه ارسال شده از مخابرات (صفحه Fail) برای مشترک قابل مشاهده نیست؟

برخی از دلایل عبارت‌اند از:

استفاده نکردن از DNSهای مخابرات

استفاده نکردن از صفحات وب در هنگام استفاده از اینترنت. ممکن است مشترک در حال استفاده از ایمیل و یا مسنجر و… باشد.

در بعضی از موارد تنظیم شدن مودم، سبب می‌شودکه صفحه ارسالی را مشترک دریافت نکند (برای برطرف کردن این مشکل، مودم باید به حالت اولیه برگردد. Connection برروی ویندوز ساخته شود. (این مساله در صورتی که با هماهنگی پشتیبانی صورت بگیرد مناسب‌تر خواهد بود)

*مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. چرا؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور و سایر کابلهای مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.

*علامت ضربدر قرمز رنگ بر روی local area connection نشانه چیست؟

کابل ethernet بین پورت ethernet پشت مودم و کارت شبکه کامپیوتر به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید. (کابل اتصالی بین کامپیوتر و مودم باید STRAIGHT باشد)

*عبارت Status یا  ADSL یا DSL  یا LINK  در مودم ADSL به چه معناست؟

در صورت روشن بودن به معنی برقراری ارتباط فیزیکی بین مودم شما و تجهیزات اینترنت مخابرت است. این مفهوم بیان‌گر امکان برقراری ارتباط اینترنت بر روی خط تلفن است. در مودم‌ها معمولا چراغ‌هایی با اسامی مختلف (status, link, sync, wan) در جلوی مودم وجود دارد که از طریق آن می‌توان از وضیعت سرویس ADSL آگاه شد.

این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیان‌گر وجود اختلال در ارتباط است.

برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد:

بررسی بوق خط تلفن (وصل است یا خیر). در صورت قطعی بوق تماس با ۲۰۱۱۷و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی مخابرات برای انجام راهنمایی‌های لازم.

بررسی وضعیت سیم‌کشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد.

بررسی وجود دستگاه‌های برقی نویزساز در نزدیکی خط و مودم (دستگاه موبایل، فکس و…)

اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر

وجود برقگیر بر روی پریز تلفن می‌تواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل کنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد)

وجود صفر بند روی خط ADSL نیز می‌تواند موجب بروز مشکل درstatus  شود.

*تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟

اکثر مودم‌ها را می‌توان به ۲ صورت تنظیم کرد pppoe و.bridge  چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس بگیرید. اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe  روی ویندوز انجام شود.

*هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe ویندوز، خطای Error678 گرفته می‌شود. این خطا به چه معناست؟

برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارت‌اند از:

تنظیم هم‌زمان pppoe روی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)

نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود.

تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.

وصل نبودن خط تلفن رانژه به پورتline مودم.

بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده‌ی سرویس ADSL نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطایError691 گرفته می‌شود. این خطا به چه معناست؟

این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ می‌دهد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.

*اختلالات تلفن بر روی +ADSL2 به چه دلیل است؟

از آن جا که در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.
دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.
برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که ADSLروی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود.
در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می‌توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشی‌ها و یا دستگاه‌های متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از خط ADSLاستفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.

*علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چیست؟

مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با ۲۰۱۱۷تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید. چنانچه از طرف مخابرات برای شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با مرکز مخابرات تماس بگیرید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید. اگر بوق آزاد نداشت با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*علل قطعی‌های مکرر اینترنت +ADSL2 چیست؟

قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از دو عامل اصلی ناشی می‌شود:

وجود نویز برروی خط می‌تواند اختلالاتی را بر روی اینترنت ADSL به وجود بیاورد که این مساله می‌تواند در مخابرات و یا در محل مشترک باشد. نسبت سیگنال به نویز باید استاندارد و مناسب باشد.
گفتنی‌ست نویزها واختلالات موقتی ممکن است قطعی پی در پی را به همراه داشته باشند.

وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک می‌تواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس می‌تواند عواملی مانند ارسال/دریافت بی‌‌دلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راه‌های تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور  netstat-on  است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود.

توجه:
برنامه‌های p2p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده می‌کند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد.
بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامه‌ها (ایمیول- ای دانکی – کازا) سنجیده نمی‌شود.

*تاثیرات نویز روی سرویس +ADSL2 چگونه است؟

وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود.

در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:

نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.

نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.

برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد .
درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از:

کلیه دستگاه‌های برقی (این دستگاه‌ها ممکن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند)

وجود تلفن بی‌سیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه

سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق

نزدیکی موبایل به مودم

*اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است). اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.
*نحوه برقراری اتصال مودم +ADSL2به خط تلفن چگونه است؟

در برخی از  مودم‌های ADSL یک پورتline و یک پورتphone وجود دارد. به پورتline مودم باید خط تلفن رانژه وصل شود. چنانچه بخواهید از این خط در سانترال هم استفاده کنید و یا روی این خط گوشی قرار دهید، کافی‌ست خط تلفن رانژه را به پورت lineمودم ADSL وصل واز پورت phone مودم خطی دیگر برای اتصال به سانترال و یا گوشی استفاده کنید. در این حالت می توان به طو همزمان از ADSL و خط تلفن استفاده کرد. چنانچه مودم فاقد پورت phone باشد باید حتما از اسپلیتر برای اتصال خط به سانترال و یا گوشی استفاده کرد.

*نحوه اتصال مودم +ADSL2 به کامپیوتر چگونه است؟

با توجه به نوع مودم اتصال می‌تواند از طریق usb یا ethernet و یا به هر دو شکل باشد. مودم‌هایی که دارای پورت ethernet هستند، قابلیت اتصال به هاب/سوییچ را نیز دارند.

چنان‌چه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود، حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد. CD مربوط به درایور USB همراه با مودم تحویل داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید درایور مربوط را از طریق اینترنت نیز دریافت کنید.

*در صورتیکه مشخص شود خط تلفن ظرفیت دریافت سرویس هایی با سرعت بالا را ندارد، چطور بررسی کنیم که مشکل از سیم کشی داخل ساختمان است یا خیر؟

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در نهایت ، بررسی ها از سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است  که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد.
*چگونه میتوان وضعیت خط و کیفیت آن را برای خرید سرویس هایی با سرعت بالا چک کرد؟ مثلا متوجه شویم که خط ظرفیت ۱۰ مگ سرعت را دارد یا خیر؟

راه اول: تماس با واحد پشتیبانی ۲۰۲۰ و بررسی وضعیت خط.
راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و  Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است)
همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده  سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای ۱۵ باشد وضعیت خط روی آن Data Rate مناسب است و هر چقدر این میزان بالاتر باشد، خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد.

*آیا در صورت خرید سرویس قبل از پایان مدت زمان اشتراک، زمان و حجم باقی مانده به سرویس جدید منتقل می شود؟

در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.

*چرا با وجود مودم وایرلس نمی توانم ازتلفن همراه استفاده کنم اما با لپ تاپ کانکت می شوم؟

تنظیمات  گوشی در ارتباط با پشتیبانی شرکت نمی باشد / جهت برطرف شدن مشکل با مراکز خدمات موبایل در سطح شهر تماس  بگیرید.

*پسورد وایرلس مودم خودم را فراموش کرده ام.

پس از اتصال با کابل LAN وارد تنظیمات مودم شده و در منو wireless  گزینه security ، پسورد جدید را وارد نمایید.

*برای اتصال چند دفتر مختلف یک شرکت بهم شما سرویس دارید ؟

بله ، کار اصلی شرکتهای PAP ، همین اتصال چند نقطه به همدیگر یا ایجاد شبکه دسترسی بصورت VPN یا همان ایجاد شبکه خصوصی مجازی برای شما است ، کافیست با واحد فروش مخابرات تماس گرفته و بر اساس نوع درخواست و مذاکره ، سرویسهای درخواستی شما ایجاد و فعال شود .

*آیا سرویس وایرلس ارائه میدهید؟

سرویسهای وایرلس و پهنای باند اختصاصی در شرایط خاص به شرکتها و مجتمع های بزرگ امکان پذیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش تجاری تماس بگیرید.

*هنگامی که من وارد صفحه ریز مصرف حجم اینترنتم میشم میبینم که بیشتر از نصف حجم بابت آپلود صرف شده است دلیلش چیست؟

وجود ویروس بر روی سیستم و یا استفاده از نرم افزارهای به اشتراک گذاری دیتا همانند تورنت میتواند باعث مصرف بالای آپلود گردد.

*چرا حجم سرویسم زود تموم میشود؟

حجم مصرفی سرویس شما در هر دوره  شامل مجموع میزان ترافیک دانلودها و آپلودها، صفحات اینترنتی مشاهده شده و حجم فایلهای صوتی و تصویری که از اینترنت شنیده و مشاهده کرده اید، چت یا گفتگوی آنلاین، استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، آپدیتهای اتوماتیک ویندوز و آنتی ویروسها و … و حتی ناشی از برخی ویروسها میباشد.

شما میتوانید ساعات اتصال و میزان مصرف خود را در پنل کاربری مشاهده کنید و  نرم افزارهای مدیریت حجم همانند dumetter نیز بر روی سیستم خود نصب نموده و مصرف های خود را مشاهده نمایید.

*سلام چند وقتی میشه موقع روشن بودن مودم تلفن که زنگ میخوره هنگام مکالمه با تلفن خونه صدا واضح دریافت نمیشه . وقتی مودم خاموش هست این مشکل نیست؟

ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد.دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.در صورت عدم حل مشکل با پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*چرا چراغ ADSL خاموشه؟

این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی مودم با تجهیزات در مرکز ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. خط تلفن به صورت مستقیم باید وارد پورت مودم شود. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر،caller id را جدا کنید و از خروجی مودم ، پورت را مستقیم به خط تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم روشن نشد از ورودی منزل چک کنید.و در نهایت اگر مشکل حل نشد با واحد پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*با گوشی و لپتاپ هم میشه به اینترنت متصل شد؟ امکان اتصال چند دستگاه به طور همزمان را دارد؟

چنانچه مودم وایرلس باشد امکان اتصال تجهیزاتی که وای فای دارند امکان پذیر است، اتصال از طریق کابل بستگی به تعداد پورت lan روی مودم دارد.

*اینترنت وصل است ولی مکررا قطعی دارد آیا اشکال از تنظیمات است؟

توجه داشته باشید که نویز می تواند قطعی های مکرر همراه داشته باشد.یکسری از سیستم ها و دستگاههایی وجود دارد که باعث ایجاد نویز می شود عبارت است از تلفن بی سیم،کالرآی دی ،فکس ،سیم کشی نامناسب.حتما به تک تک دستگاههایی که روی خط دارید اسپیلیتر وصل کنید.وجود ویروس بر روی کامپیوتر شما هم می تواند سبب ایجاد قطعی شود.

*من سرویس با سرعت ۱۰ مگ برداشتم ولی سرعتش خیلی فرقی با سرویس ۴ مگ نکرده ؟

کیفیت خط عامل بسیار تاثیرگذار بر سرعت سرویس میباشد چنانچه وضعیت خط ظرفیت ۱۰ مگ را نداشته باشد سرعت دریافتی کاهش می یابد .حتما جهت خرید سرویس های با سرعت بالا  وضعیت خط را چک نمایید. درضمن ساعت مصرف و وضعیت ترافیک شبکه در اون ساعات و سایتی که ازش دانلود میکنید مهم هستند بهتره که با پشتیبانی ۲۰۲۰ صحبت کنید تا پروفایل خط تان کنترل بشه.

*مقدار VPI و VCI را باید چقدر وارد کنیم؟

در شبکه مخابرات معمولا  VPI=0 و VCI=33 میباشد.
*  IP Static برای چی استفاده میشه؟

چنانچه برای اتصال به اینترنت نیاز به Ip ثابتی داشته باشید که بعد از هر بار اتصال تغییر پیدا نکند باید از ای پی استاتیک استفاده نمایید. معمولا مشترکینی که قصد راه اندازی دوربین و یا ریموت زدن را دارند از ای پی استاتیک استفاده میکنند.

*چرا پینگ تایم خط من بالاست؟

پینگ تایم به عوامل زیادی بستگی دارد به عنوان مثال چنانچه سرور بازی شما دارای محدودیت باشد و یا فاصله شما تا سرور طولانی باشد پینگ تایم مسیر خط شما افزایش خواهد یافت .عواملی دیگری مثل اختلال در لینکهای مخابراتی مرکز یا پهنای باند بین الملل نیز میتواند موثر باشد.

*چرا سرعت اینترنتم کند است؟

عوامل مختلفی موجب کندی سرعت میشود ، نویز یکی از این عوامل است به همین جهت اتصالات داخلی و مسیر سیم تلفن خود را چک کنید تا کوتاهترین فاصله و بدون هرگونه قطعی یا تداخل با سایر سیمها باشد .حتما به تک تک دستگاههای روی خط و گوشی های اضافه ،  اسپیلیتر وصل باشد. وجود ویروس روی سیستم شما هم می تواند پهنای باند شما را اشغال کرده و سرعت شما را پایین آورد. جهت دانلود حتما نرم افزار internet download manager بر روی سیستم خود نصب نمایید. و در نهایت پس از کنترل موارد فوق با پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس بگیرید تا موارد تکمیلی را کنترل کنند.

*آیا می شود قبل از پایان یافتن زمان سرویس خریداری شده آن را با سرویسی دیگر تعویض نمود مثلا سرویس نا محدود را با سرویسی دیگر تعویض نمود؟

بله،  بهتر است تغییر سرویس در روزهای پایانی ماه صورت گیرد.

*قصد جابجایی مکان را دارم میخواستم ببینم امکان انتقال سرویس من به محل جدید هست یا این سرویس من باطل میشه و باید سرویس جدیدی رو در خواست بدم؟

چناچه برای شماره تلفن مکان جدید امکان سرویس دهی وجود داشته باشد و قرارداد نیز به اسم خود شما بسته شده باشد این امر مقدور میباشد.

*وقتی هنوز مقداری از سرویس فعلی من باقی است امکان خریداری سرویس جدید وجود دارد؟

بله شما میتوانید زودتر از موعد جهت خرید سرویس جدید اقدام نمایید ولی دقت شود که اگر سرویس جدید را زودتر از پایان سرویس قبلی فعال کنید سرویس قبلی باطل میشود.

*بهتر است ترتیبی دهید که همیشه بتوانیم بدون داشتن اینترنت حجم اضافی بخریم چون بیشتر وقتها برای من هنگامی که نتم شارژ ندارد امکان خرید حجم وجود ندارد؟

سایت fail.2020.eatc.ir در صورت نداشتن شارژ برای مشترک باز خواهد شد در صورت عدم مشاهده سایت با ۲۰۲۰ تماس بگیرید.

*تو قبض تلفنم هزینه شبکه هوشمند کشوری اومده ! آیا ربطی به اینترنت داره ؟

خیر ، شبکه هوشمند یا IN نوع دیگری از خدمات است که هزینه آن در قبض درج میشود و جزو خدمات اینترنت پرسرعت نیست.

*برای خرید آی پی ثابت باید به چه طریقی اقدام کنم؟ با ۲۰۲۰ داخلی ۱ تماس بگیرید.

 

تهیه شده در اداره خدمات پس از فروش