لطفا منتظر بمانید...

2020

ثبت نام

ورود

سوالات متداول - FAQ

تفاوت bit و Byte در محاسبه سرعت اینترنت در چیست؟

واحد سرعت سرویس‌های ارائه شده، کیلو بیت در ثانیه Kbps ، است. در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه KBps وجود دارد. با توجه به این‌ که هر ۱ بایت  از ۸ بیت تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است. گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می گیرند. با توجه به توضیحات ارائه شده سرویس های موجود ضریب اشتراک یک به هشت ندارند و این تفاوت ناشی از تبدیل واحد بیت به بایت می باشد.

نوع سرویس برحسب بیت

سرعت دانلود برحسب بایت

128 کیلوبیت

16کیلوبایت

256 کیلوبیت

32 کیلوبایت

512 کیلوبیت

64 کیلوبایت

1024 کیلوبیت

128 کیلوبایت

2048 کیلوبیت

256کیلوبایت

3072 کیلوبیت

384 کیلوبایت

4096 کیلوبیت

512 کیلوبایت

8192 کیلوبیت

1 مگابایت(1024 کیلوبایت)

10240 کیلوبیت

1280 کیلوبایت

16384 کیلوبیت

2مگابایت(2048کیلوبایت)

 

فرمول محاسبه : 1 بایت 8 بیت می باشد. پس جهت محاسبه سرعت سرویس x کیلوبیت باید آنرا تقسیم بر 8 نمود تا برحسب واحد بایت بدست آید. نرم افزار های مدیریت دانلود سرعت دانلود را برحسب واحد بایت نمایش می دهند.

مواردی که در زمان تست سرعت باید در نظر داشت:

1- در زمان تست سرعت فقط یک دستگاه به مودم متصل باشد ( در صورت اتصال و استفاده همزمان چند دیوایس سرعت مابین دیوایس ها تقسیم می گردد همچنین پیشنهاد می شود که بصورت موقت وایرلس مودم غیر فعال شده و تست با کابل شبکه انجام شود)

2- تست سرعت از سایتی با سرور قدرتمند انجام گیرد(نمونه: http://asandl.com)

3- توجه به محدودیت سرعت دانلود ( در برخی سایت ها جهت استفاده از حداکثر سرعت در زمان دانلود نیاز به عضویت و پرداخت هزینه می باشد و در صورت عدم پرداخت،محدودیت سرعت دانلود اعمال می گردد)

4- استفاده از نرم افزار های مدیریت دانلود جهت بهره مندی از حداکثر سرعت ممکن ( مانند IDM)

5- عدم استفاده از وی پی ان یا فیلتر شکن در زمان تست سرعت دانلود ( استفاده از موارد مذکور منجر به افت سرعت خواهند شد)

6- اطمینان از غیر فعال بودن بروزرسانی برنامه های سیستمی ( در صورت فعال بودن بروز رسانی، پهنا پر خواهد شد)

 


لیست سایت های داخلی را از کجا دریافت کنم؟

 لیست سایت های داخلی را می توانید از لینک https://g2b.ito.gov.ir/index.php/site/page/view/list_ip دریافت نمایید.


تنظیم مودم مشترکین شرکت مخابرات آذربایجان شرقی

ارتباط در شرکت مخابرات بر اساس پروتکل PPPoE انجام گیرد. این پروتکل به Username و Password نیاز دارد. جهت وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دو روش وجود دارد، روش اول وارد کردن آنها در مودم (PPPOE) و روش دوم وارد کردن اطلاعات در سیستم عامل (BRIDGE) می باشد. در شرکت مخابرات روش اول مرسوم می باشد.

پارامتر های تنظیم مودم:

VPI=0

VCI=33

PROTOCOL=PPPOE

ENCAPSULATION=LLC

جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور، تماس با 2020 داخلی 1 ( تماس باید از همان شماره اشتراک صورت بگیرد)

در صورت مجهز بودن مودم به تجهیزات بی سیم تنظیمات بیسیم نیز به دلخواه مشترک انجام می گیرد.

لینک تنظیم انواع مودم : http://2020.eatc.ir/learn/6


قطع شدن بوق آزاد بعد از ثبت نام سرویس ADSL

با توجه به انجام اقدامات فیزیکی روی خط مشترک جهت رانژه، احتمال قطعی یک ساعته بوق آزاد در زمان رانژه وجود دارد. در صورت طولانی شدن زمان قطعی بوق آزاد با 20117 خرابی تلفن تماس بگیرید.

http://2020.eatc.ir/uploads/cf1ce6327edd7c310fcffe22f0ce8826.gif

 


مشکل قطعی یا نویز روی خط تلفن

در تکنولوژی +ADSL2، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند. چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر(نویزگیر) به گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب باشد. برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که +ADSL2 روی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم +ADSL2 قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و دستگاه های موجود روی این خط جدا شوند و تست صورت بگیرد. پیشنهاد می‌شود از خط +ADSL2 استفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.


خاموش شدن لینک در زمان تماس

در صورت خاموش شدن لینک در زمان تماس ضد برق بودن دوشاخه تلفن بررسی گردد. در صورتی که بدون هیچ گونه تغییراتی و در زمان استفاده با این مشکل مواجه شدید با مرکز پشتیبانی 2020 تماس بگیرید. 2020 داخلی 2

روش بررسی اتصالات در زمان قطع و وصلی یا خاموش شدن لینک

  1. بررسی اتصال مودم به پریز تلفن با کابل سالم همچنین بررسی شل نبودن کابل تلفن از طرف پریز تلفن و مودم

  2. بررسی استفاده صحیح اسپلیتر ( تمامی وسیله های متصل به پریز های تلفن باید اسپلیتر داشته باشند و بطور صحیح به تلفن و سایر دستگاه ها متصل شده باشد ( بررسی ورودی و خروجی اسپلیتر ) در صورتی که مشترک چند دستگاه ( تلفن ، فکس ، کارت خوان ، کالر آی دی و ... ) دارد ولی اسپلیتر به تعداد کافی ندارد باید مودم بصورت مستقیم بدون اسپلیتر به خط تلفن متصل باشد )

  3. تست مستقیم مودم ( بدون اسپلیتر، تلفن و ... ) با اتصال مستقیم مودم به پریز تلفن با یک کابل سالم ( بررسی عدم اتصال تلفن در سایر پریز های مربوط به همان شماره ( سایر طبقات نیز در نظر گرفته شود )

  4. تست مستقیم مودم از پریز دیگر

  5. عدم اتصال دزدگیر ( در صورت اتصال باید جدا نموده مستقیم تست نمایند )

  6. عدم اتصال زنگ دوم ( در صورت اتصال باید جدا نموده مستقیم تست نمایند )

  7. عدم استفاده از دوشاخه ضد برق

  8. در صورت وجود نئون ، ترانس یا برق سه فاز در مسیر سیم تلفن احتمال ایجاد مشکل وجود دارد

  9. بررسی تناسب ولتاژ آداپتور مودم با ولتاژ ثبت شده در پشت مودم و استفاده از آداپتور اورجینال مخصوص هر مودم


روش درخواست کارشناس جهت مراجعه به محل مشترک

در صورت مواجه شدن با مشکللاتی از قبیل خاموش شدن دیتا یا لینک، عدم لود پیج، افت سرعت و ... می توانید طی تماس با 2020 داخلی 2 درخواست کارشناس نمایید. بعد از ثبت درخواست کارشناس، همکاران ما در اسرع وقت جهت هماهنگی مراجعه به محل با شمار تماس خواهند گرفت.


یافتن مک آدرس در سیستم عامل های مختلف

جهت انتقال به صفحه مربوطه اینجا کلیک کنید


برای سرویس های مودم رایگان چه مودمی به مشترکین تعلق می گیرد؟

در حال حاضر مودم GNET یا UTEL برای سرویس های مودم رایگان در نظر گرفته شده است( نسبت به موجودی انبار).

http://2020.eatc.ir/uploads/267dc9f8ad3666cff957506491d3ab35.jpg

منظور از خط PCM چیست؟

شرکت مخابرات در سالهای اخیر اقدام به استفاده از شیوه ای به نام PCM (مخفف Pulse Code Modulation) جهت افرایش ظرفیت نموده است که در این شیوه ظرفیت هر کابل به چندین خط تلفن ثابت اختصاص داده می شود. گرچه این شیوه توان پاسخگویی به نیاز گفتگوی تلفنی و انتقال صدا را برای مشترکین فراهم می کند اما به دلیل تقسیم ظرفیت یک کابل، امکان استفاده و اشتراک اینترنت ADSL برای مشترکینی که خطوط تلفن آنها با این شیوه فراهم شده است وجود ندارد. البته در صورت نیاز مشترک به ADSL امکان بررسی و خرج از PCM ( در صورت وجود امکانات) وجود دارد.


روش مدیریت حجم مصرفی

بعد از ورود به پنل کاربری خود از سایت adsl.tci.ir از قسمت حساب کاربری به ریز مصرف اینترنت مراجعه فرمایید. برای مشاهده ریز مصرف خود بعد از انتخاب بازه زمانی باید بر روی نمایش ریز مصرف کلیک فرمایید. برای اینکه بتوانید بازه های مختلف را انتخاب کنید در ابتدا باید روز اول را مشخص نمایید( در این حالت فقط یک روز نمایش داده می شود مانند نمونه: 1398/01/01 - 1398/01/01)  سپس روی روز دوم در تقویم کلیک کنید( مجدد در کادر بالا نباید کلیک کنید) به این ترتیب دو روز انتخاب می شود و بازه انتخاب شده روی تقویم به رنگ آبی تغییر می یابد (1398/01/01 - 1398/01/21) و می توانید با زدن نمایش ریز مصرف بازه ی دلخواه را بررسی نمایید.

 

لطفا موارد زیر را کنترل کنید:

1- غیر فعال کردن آپدیت سیستم عامل و اپلیکیشن ها

2- اطمینان از ویروسی نبودن سیستم

3-عدم استفاده از فیلتر شکن یا VPN

4- همچنین چت تصویری و مشاهده ویدئوی آنلاین نیز حجم زیادی مصرف می نماید

پشتیبانی

تست سرعت

لیست آموزش ها

برنامه های کاربردی

ارتباط با ما

اینترنت

قیمت ها

بخش کاربران

نمایندگی ها

خرید آنلاین

کلیه حقوق این وبسایت در نزد شرکت مخابرات محفوظ است.  طراحی و پیاده سازی: Mohammad Sadoughi