لطفا منتظر بمانید...

2020

ثبت نام

ورود

موافقت نامه سطح خدمات (SLA) شرکت مخابرات استان

موافقت نامه سطح خدمات(SLA) شرکت مخابرات استان بر اساس مصوبه شماره ۱۷۷ کمسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای سرویس های اینترنت پرسرعت ADSL

 

شرح پارامتر تعهد شرکت مخابرات استان
حداکثر میزان تلفات بسته ها- ( PLR ) پارامتر a ۵%
حداکثر میزان تاخیر مجاز ( Latency ) - پارامتر b ۱۵۰ میلی ثانیه
پهنای باند تضمین شده- ( CIR ) پارامتر C ۰.۱۲۵
میانگین زمان تعمیر و بازیابی و برقراری مجدد سرویس ( MTTR) ۳ روز
ضریب دسترسی (حداکثر میزان دسترسی مشتری به خدمات ارائه شده) ۹۸%

توضیحات پارامتر ها:

میزان تلفات بسته­‌ها (PLR (Packet Loss Ratio: به میانگین گم شدن و یا از دست رفتن بسته­‌های IP در طول شبکه خدمت­‌دهنده اطلاق می­‌شود و به روش ارسال بسته‌­های ICMP به اندازه ۱۰۰ بایت و به تعداد ۱۰۰۰ عدد از پورت دسترسی خدمت­‌گیرنده تا نقطه انتهایی داخل شبکه خدمت­‌دهنده و بر اساس میانگین نمونه‌­برداری‌­های متوالی Ping Test در طول یک ساعت و یا بر اساس سایر روش­‌های استانداردی که سازمان اعلام خواهد کرد، محاسبه می‌­شود.

تاخیر(Latency): متوسط زمانی که طول می­‌کشد تا یک بسته IP در شبکه خدمت­‌دهنده از پورت دسترسی خدمت­‌گیرنده تا نقطه انتهایی شبکه خدمت­‌دهنده برسد. این پارامتر بر اساس میانگین نمونه­‌برداری در دوره زمانی و یا بر اساس سایر روش‌­های استانداری که سازمان اعلام خواهد کرد محاسبه می­‌شود.

پهنای باند تضمین شده (CIR(Committed Information Rate: به حداقل پهنای باند اختصاص یافته به خدمت­‌گیرنده در دوره زمانی اطلاق می­‌شود که همان ضریب اشتراک یک به هشت است.

میانگین زمان بازیابی یا تعمیر (MTTR(Mean Time To Restore or Repair:به میانگین زمان رفع خرابی و برقراری مجدد خدمت براساس توافق بین خدمت­‌دهنده و خدمت­‌گیرنده اطلاق می­شود.

 

بر اساس قوانین مصوب سازمان تنظیم مقررات موارد زیر شامل نقض SLA (جبران خسارت) نخواهد بود:

  • قطعی‌های ناشی از قوه قاهره ( فورس ماژور) مانند حوادث طبیعی. در این حالت زمان کاهش سطح کیفیت خدمات مشمول پرداخت تعرفه توافق شده نیست.
  • قطعی‌هایی که به واسطه خرابی تجهیزات خدمت گیرنده باشد.
  • قطعی‌هایی که در زمان Down Time باشد.
  • قطعی‌هایی که بنا به درخواست خدمت گیرنده باشد (مانند جابجایی، آزمایش شبکه داخلی و ….) باشد.
  • قطعی‌هایی که ناشی از تخطی خدمت گیرنده از قوانین و مقررات و یا مفاد SLA باشد.
  • قطعی‌های ناشی از عدم پرداخت صورت‌حساب.
  • قطعی‌های ناشی از صدور احکام توسط مراجع قضایی و یا امنیتی کشور و یا سایر مراجع ذیصلاح که در این حالت زمان قطعی مشمول پرداخت تعرفه توافق شده نمی‌شود.

پشتیبانی

تست سرعت

لیست آموزش ها

برنامه های کاربردی

ارتباط با ما

اینترنت

قیمت ها

بخش کاربران

نمایندگی ها

خرید آنلاین

کلیه حقوق این وبسایت در نزد شرکت مخابرات محفوظ است.  طراحی و پیاده سازی: Mohammad Sadoughi